Тема: «Дрізд і голуб» ( українська народна казка). Загадки.
Підсумок теми.
Мета: Систематизувати знання дітей про українські народні казки;
перевірити знання, вміння, навички учнів;
розвивати увагу,
мислення, пам’ять; виховувати працелюбність,гостинність,чесність,доброту.
Обладнання: м/м дошка, презентація,виставка книг, маски героїв казок.
ХІД УРОКУ
І.
Організація класу Слайд №2
Учні
Ми завзяті
подорожні,
Сили в нас непереможні.
Кажемо правду, не
жартуємо:
В край казок ми помандруємо.
II. Мовна розминка
1. Вправа «Задуйте свічку».
Діти роблять глибокий вдих і повільно видихають, імітуючи задування свічки.
2. Читання складів за таблицею. Слайд №3
Пт, пта,
птго, пту, пти, пті, пте, птя, птю, птє
3. Скоромовка. Слайд №4
Голуб, голуб, голубок
Залетів у наш садок.
— Прочитати
повільно, швидко, дуже швидко.
— Прочитати
радісно, сумно, сердито.
III. Повідомлення теми і мети уроку.
IV. Перевірка домашнього завдання. Cлайд №5
V. Мотивація навчальної діяльності
1. Вступне слово вчителя.
- Я знаю,
що ви любите читати і слухати казки. Сьогодні ми проведемо подорож сторінками
казок.
Казка – це чарівна країна, де добро завжди перемагає зло.
Казок країна чарівна,
У гості й вас чека вона.
Отож часу не гайте,
У подорож рушайте.
- Увага! Увага! Відправляється казковий експрес до станції "Країна Добрих
Казок ". У мандрівці нас чекають цікаві зустрічі та пригоди. Щоб проїхати
всю країну, вам треба пригадати те, що знаєте та вмієте, бути уважними та
спостережливими.
VI. Мовна розминка
- Щоб нам
не було сумно їхати машиніст ввімкнув радіо. Але щось у ньому зіпсувалося.
Давайте слухати і виправляти помилки.
1. Гра "Виправте помилки " Слайд № 6
Соловей
затьохкав швидко,
Як побачив гарну клітку. (В)
Ходить капля біля річки.(Ч)
Витягає жаб з водички.
Ми лягли на гарячий лісок (П)
І п’ємо прохолодний квасок.
Я нагострив козу нову(С)
І заходивсь косить траву.
2. Гра "Через тунель скоромовок "
- Зараз наш поїзд в’їде в тунель. Щоб швидше його проїхати, ви повинні
пригадати скоромовки, які ми вчили, і правильно їх промовити. Від цього
швидкість поїзда буде збільшуватись.(Учні пригадують скоромовки)
VII. Зупинка "Загадкова ".
Діти опрацьовують загадки з підручника (С.49). (За визначеними групами)
- На цій зупинці відгадайте загадки про героїв прочитаних казок.
VIII. Зупинка "Казка ("Робота над українською народною казкою
«Дрізд і голуб»)
1. Підготовча робота. Слайд
№7
На дошці
птахи — дрізд і голуб.
—
Чи знаєте ви цих птахів?
— Що знаєте
про голуба? Де він живе? Що їсть?
— Що знаєте
про дрозда?
— Це співучий,
красивий, корисний птах. Він поширений на Україні. Про дрозда люди склали
чимало пісень, віршів, казок. Одну з них ми і прочитаємо сьогодні.
2. Читання казки вчителем до слів «...гніздо мостити».
—
Як ви думаєте, чим закінчилася казка?
— Дочитайте
самостійно текст і скажіть, чи справдились наші передбачення?
3. Словникова робота.
4. Читання казки учнями мовчки.
—
Чого вчить ця казка?
5. Відтворення змісту прочитаного.
—
Навіщо голуб просив дрозда навчити гніздо мостити?
— А чому ж
дрізд розгнівався на голуба?
— Як про це
сказано у казці?
— Чи
зрозумів голуб, як потрібно гніздо мостити? Чому?
— Навчіть
голуба, що треба йому зробити, щоб дрізд показав, як гніздо моститься.
6. Засідання «Клубу філософів» (робота в групах).
Закінчити речення. Слайд №8
1 гр. «Щоб голуб навчився мостити
гніздо, я пораджу йому...»
2 гр. «У житті бувають люди, схожі на
голуба тому, що...»
3 та 4гр. «Казка „Дрізд і голуб" навчає
нас...»
7. Творче завдання.
Роз'єднайте слова і прочитайте кінцівку казки. Слайд №9
Отоскількидріздйомудопомігтакейгніздовньоголишиосяназавжди.
8. Читання казки за особами.
—
Перегляньте ще раз зміст казки і прочитайте слова голуба; дрозда.
— Як
потрібно читати слова голуба? (Поспішно, нетерпляче)
— А слова
дрозда? (Сердито)
— Хто з
героїв казки вам сподобався , а хто — ні? Чому?
9. Робота з прислів'ями.
—
Прочитайте уважно прислів'я. Яке з них виражає головну думку казки?
(Добре того вчити, хто хоче все знати.)
10. Гра.
1) «Закінчити речення»
«...гніздо мостити»; «...знаю, знаю»; «...навіщо просиш?»
Фізкультхвилинка
У країні казочок
Жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірятка
Вишикувались на зарядку.
Похитали головою,
Раз – притупнули ногою,
Руки вгору піднесли,
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво,вправо,
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз – присіли, піднялись.
Головою похитали
Й працювати знову стали.
- Нову казку прочитали, відпочили – вирушаємо далі, до наступної станції.
IX. Зупинка "Театральна ".
Діти працюють в парах.
1 гр. Інсценізація
уривка з казки "Лисичка і журавель "( прихід журавля до лисички).
2гр. Переказати
уривок з казки " Рукавичка " від імені мишки-шкряботушки.
3гр.,4гр. Підготувати
інсценізацію уривка казки "Колосок" ( розмова мишенят і півника
за столом).
Х. Зупинка "Добрих казок ".
1) Конкурс "З якої казки " (Діти називають казку за
малюнками). Слайд №10
2) Робота з виставкою книг українських народних казок.
ХI. Підсумок уроку. "Повернення додому".
"Мікрофон "
- Час повертатися додому. Для того, щоб допомогти машиністу
швидше нас везти, давайте відновимо прислів’я, в яких загублено кінцівки.
Це додасть швидкості потягу. Слайд №11
Без труда
нема…
Де сила не візьме, там розум …
Як підеш, так і…
Мудрим ніхто не вродився, а …
- До яких казок підходять ці
прислів’я?
- Хто автор цих казок?
- Чому ці казки усі добрі?
- Чи сподобалася вам подорож?
- Як називається країна,
якою ми мандрували?
«Клуб філософів» (робота в групах).Слайд №12
1 група. Казки, які ми читали, називаються
народними тому, що...
2 група. Казка «Вовк та козенята» вчить нас
бути...
З група. Казка «Лисичка та Журавель» вчить
нас бути...
4 група. Нема за що нероб і ледарів пирогами
пригощати, тому що...
Висновок (разом). Казка вчить, як на світі жить!
Рефлексія результатів уроку. Слайд №13
Оцінювання учнями своєї роботи.
- Візьміть личка та намалюйте посмішку залежно від того, як ви працювали на
уроці:
|
-
працював ефективно, творчо, активно;
|
|
-
старався
|
|
-
працював нижче своїх можливостей
|
- Зроби для себе висновок.
- Як тепер вам потрапити в Країну казок? По - перше – читати. Під шелест
сторінок ви перенесетесь у казковий світ. Вивчайте казки, переказуйте! Нехай
вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують синів і
доньок нашої землі, нашого народу, вчать, як треба по правді жити. Нехай для
вас і для всіх дітей так само близьким і рідним з дитинства буде чарівне слово
маминої пісні, бабусиної розповіді, і від колиски через усе життя
супроводжуватиме вас казка.
XII. Домашнє завдання
Продовжувати читати українські народні казки.
Виразно читати казку, детально переказувати. (1 та 2гр.)
Спробувати скласти казку про горобчика і синичку. (3 та 4 гр.)
|