Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » початкові класи

Казка "колосок"
[ Викачати з сервера (24.7 Kb) ] 11.01.2013, 18:18

Тема: «Колосок» (українська народна казка)

Мета: Вчити відчувати казку, її добрих героїв, засуджувати хитрість, ледарство,боротися з ними у повсякденному житті;
          розвивати вміння читати в особах, переказувати; виховувати бажання допомагати іншим, рости працелюбним.

Обладнання:
Комп’ютер.

Хід уроку  

                                                                                                  
I.     Організація класу до уроку

                  Встаньте всі скоріше, діти!
                  Посміхніться всім миліше!
                  Привітайтесь: «Добрий день!»
                  Продзвенів дзвінок: «Дзелень!»

II.    Вправи з техніки мовлення та читання

1. Учні читають із дошки
девіз уроку и. Слайд №2

•    Уважність, старанність, праця – шлях до знань.


2.    Скоромовка. Слайд №3

    На печі, на печі смачні гарячі калачі.
    Хочеш їсти калачі – не лежи на печі.
—    Прочитайте  повільно, голосно і швидко.
—    Який звук зустрічається найчастіше?
—    Прочитайте весело.


ІІІ. Перевірка  домашнього завдання 

   Підбір млів протилежних за значенням Слайд №4

ІV.  Повідомлення теми і мети уроку

V. Мотивація навчальної діяльності  Слайд №5
—    Щоб дізнатись  хто буде дійовими особами казки , відгадай¬те загадки.
                  Хвіст — як ниточка,
                  Сама — як калиточка,

                 Любить дуже ніч і тишу
                 Це маленька сіра... (миша).


—    Хто найраніше встає? (півень)

—    Прочитайте назву казки. Хто її автор?

VІ. Робота над казкою "Колосок "

1.    Читання казки вчителем. Слайди №№7-18

—    Хто головні герої?
—    Як звали півника? (Голосисте Горлечко)
—    Як звали мишенят? Чому в них такі дивні імена? (Круть, Верть)


2.    Читання казки вголос за логічно завершеними частинами.
           1)    Зачин.

—    Чи можна дати характеристику героїв? Яку?


           2)    Вчитель  читає  до слів «...глядіть, скільки я зерна намолотив!»

—    Хто виконував роботу?
—    Що робили мишенята?


           3)    «...взяв собі на плечі мішок і пішов».

—    Хто поніс зерно до млина?
          4)    «...мабуть, мені доведеться».

—    Як ви думаєте, хто спече пироги?
—    Дочитайте казку мовчки і скажіть, як ви зрозуміли зміст остан¬нього речення?
—    Чи справедливо вчинив півник?


3.    Читання казки учнями вголос «ланцюжком».

—    З якою інтонацією слід читати слова мишенят спочатку? Потім? Чому?
—    Хто з героїв казки вам сподобався? Чим саме?

4  1. Словникова робота. Слайд №19

1)    Читання слів із підручника.
Читає вчитель — діти повторюють; читання «ланцюжком».

2)   вчитель пояснює  значення слів .

Ціп — це знаряддя для молотьби зерна, яке складається із двох палок,
з'єднаних між собою ременем.
Млин — це споруда для розмелювання зерна на борошно.
5.    Робота над образними висловами.
  Голосно закричали;
  тихіше сказали;
  зовсім тихо відказали;
  ледве чут¬но пропищали.
                                            Фізкультхвилинка
    Слайд №20

                                            Сірі мишки маленькі,
                                            хвостики у них довгенькі.
                                            В лісі грались, веселились,
                                            працювати вже втомились.
                                            А щоб добре працювати,
                                            треба трошки пострибати.
                                            Відпочили, розім’ялись –
                                            Й до роботи знову взялись.



6.   Складіть прислів’я, яке з них виражає головну думку казки?  Слайд№ 21

          Без трудів                                            а хто гави ловить.
          Хто дбає,                                             не їстимеш пирогів.
          Хто діло робить,                                   той і має.

7.  Характеристика героїв. (Асоціативний кущ) Слайд №22

—    Які слова спадають на думку, коли чуєте слово «півник» чи «мише-нята»?

Вийдіть до дошки і запишіть біля відповідного героя свої слова. Слайд№22

              





5 Творча робота.
       - Подумайте ,що буде з героями після закінчення твору.
       - Де треба було змінити сюжет казки,щоб мишенята змогли їсти    пироги?

 
9. VІІ. Підсумок уроку
                "Мікрофон "

—    Чи було вам цікаво на уроці?
—    Який етап уроку найбільше сподобався?
—    Від якого слова походить "казка”?
—    Чого вчить нас казка «Колосок»?
—    Які риси характеру засуджує народ?
—    Що б ви порадили мишенятам?

Засідання «Клубу філософів» (за групами)
 «Я б порадив мишенятам...»

Рефлексія результатів уроку.
                                                   


Оцінювання учнями своєї роботи.

Приказка:

Хто працював,а хто ловив Ґав
 
     - хтож з вас працював, а хто ловив Ґав?
       - Зроби для себе висновок.


VIІІ.    Домашнє завдання
навчитися читати казку «Колосок».


 

Категорія: початкові класи | Додав: ika
Переглядів: 692 | Завантажень: 106 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: