Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Біологія географія хімія

планування
[ Викачати з сервера (19.7 Kb) ] 11.01.2013, 14:35

Календарно - тематичне планування

з природознавства

5- й класс

5 клас

(35 год, 1 год на тиждень, із них  5 год — резервні)

 


з/п

Зміст навчального матеріалу

Кіл-ть
год

Дата

Примітка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

2

 

 

 

Поняття про природу. Місце людини в природі, довкіллі.
Вивчення природи людиною. Значення знань про природу в житті та діяльності людини.

 

 

 

 

 

Розділ 1. Тема 1. Тіла і речовини, що оточують людину.

8

 

 

 

 

 

 

 

Тіла. Характеристики тіла: довжина, маса, об’єм, густина. Їх вимірювання.
Практична робота№1: Визначення маси та розмірів різних тіл.

Речовини. Атоми і хімічні елементи. Молекули. Рух молекул. Дифузія.
Твердий, рідкий, газоподібний стан речовин.

 Прості та складні  ечовиниЧисті речовини і суміші.

Практична робота№2:Вивчення розчинності речовин

Способи роздiлення сумішей. Повітря — природна суміш.

Практична робота№3: Розділення сумішей (відстоювання, випаровування, фільтрування).Очищення забрудненої кухонної солі
Вода — найпоширеніша речовина на Землі. Здатність води розчиняти інші речовини. Розчини у природі та побуті, приготування розчинів.
Поняття про неорганічні та органічні речовини

Контрольна робота

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 1. Тема 2. Світ  явищ, у якому живе людина

5

 

 

 

 

Явища природи: механічні, теплові, електричні, магнітні, хімічні, звукові, світлові.
Значення світлових явищ для організмів. Поширення світла. Джерела світла.

Практична робота№4: Вивчення впливу світла на рослини

Сприйняття світла людиною.
Теплові явища в природі (випадання дощу, снігу, утворення та плавлення льоду). Повторюваність явищ.
Поширення звуку

 

 

 

.

 

 

 

 

 

Розділ 2 Тема 1. Небесні тіла

6

 

 

 

Уявлення про Всесвіт. Всесвіт і життя людини. Дослідження Всесвіту людиною.
Зоряні світи — галактики. Зорі, сузір’я.
Сонце. Сонячна система. Рух планет навколо Сонця.

Сонце — джерело світла і тепла на Землі.

Практична робота№5: Визначення сторін горизонту за допомогою Сонця.
Місяць. Обертання Місяця навколо Землі. Фази Мiсяця. Сонячні та мiсячні затемнення.
Земля — планета Сонячної системи. Форма та розміри Землі. Обертання Землі навколо своєї осі

Контрольна робота

 

 

 

 

Розділ 2Тема 2. Умови життя на планеті Земля

8

 

 

 

Чинники, що збезпечують існування життя на Землі.
Роль води у природі, колообіг води.

Практична робота№ 6: Позначення на контурних картах водних об’єктів України

Практична робота№7: Властивості води

Повітряна оболонка Землі. Температура та атмосферний тиск. Рух повітря. Вітер. 
Погода і спостереження за нею.
Рельєф. Чинники, що впливають на формування рельєфу.

Практична робота№8: . Позначення на контурних картах основних форм рельєфу України
Мінерали, гірські породи та їх властивості. Корисні копалини.
Пристосування організмів до умов існування.

Контрольна робота

 

 

 

 

Узагальнення

1

 

 

 

Людина як частина природи. Вплив умов існування на живі організми. Взаємозв’язок природи і людини.
Охорона природи
.
Екскурсія

 

 

 

 

Вивчення сезонних явищ у природі.

.

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ ІІІ. ПРИРОДНІ ТА ШТУЧНІ СИСТЕМИ В СЕРЕДОВИЩІ ЖИТТЯ ЛЮДИНИ

2

ВСТУП
Поняття системи. Природні та штучні системи.
Будова, внутрішні й зовнішні зв’язки систем.

.

Демонстрування:
моделі географічної оболонки та її складових; моделі Сонячної системи; карт зоряного неба; моделі штучних систем (годинника тощо), моделі живих систем (клітини, екосистеми).

8

Тема 1. Організм як жива система
Органи рослин, тварин.
Властивості організмів. Ріст та розвиток.
Живлення, його типи.
Дихання рослин і тварин. Значення дихання для організмів.
Обмін речовин і енергії.
Види розмноження рослин і тварин.

 

 

Значення пристосування організмів до умов існування. Поведінка рослин і тварин.

 

Спостереження.
За поведінкою рослин, тварин у куточку живої природи, акваріумі; ростом і розвитком рослин; пристосуваннями рослин до умов недостатнього зволоження; залежністю росту та розвитку рослин від освітлення; диханням, проростанням насіння; пристосуваннями рослин до різних умов існування; пристосуваннями комах до середовища існування.
Демонстрування:
дослідів, що доводять процес дихання рослин і тварин; колекцій та вологих препаратів розвитку тварин; доказів процесу фотосинтезу у рослин.
Практичні роботи:
1. Ознайомлення з будовою рослин.
2. Способи розмноження рослин.

7

Тема 2.  Природні та штучні екосистеми
Екосистема. Харчові ланцюги.

 

 

Екосистеми своєї місцевості: ліс, степ та прісна водойма.
Використання людиною природних екосистем. Охорона екосистем.
Штучні екосистеми.
Ґрунт. Склад ґрунту. Різноманітність ґрунтів. Родючість ґрунту та способи її підвищення. Поняття про добрива.
Поле. Рослини та тварини поля. Сад. Догляд за садом. Зелена архітектура. Значення штучних екосистем у житті людини.

 

 

7

Тема 3. Рукотворні системи
Машини та механізми, їх роль у житті людини. Речовини та матеріали, з яких їх виготовляють.
Сила. Види сил. Сили в живій природі.
Робота та енергія. Прості механізми.
Перетворення енергії. Енергозбереження.

 

 

4

Тема 4. Біосфера — найбільша жива система
Склад та межі біосфери.
Людина і біосфера. Охорона біосфери. Червона книга.

 

Демонстрування:
гербарних зразків рослин; представників рослин та тварин планети, рідкісних рослин та тварин своєї місцевості, що занесені до Червоної книги України.

Спостереження.
Природоохоронна діяльність людини в своїй місцевості.

2

Узагальнення
Цілісність природи. Роль природничих знань у формуванні наукової картини світу. Науки, що вивчають природу.

 

 

 

 

 

 

Орієнтовна тематика екскурсій
для учнів 5—6 класів

 

1. Вивчення сезонних явищ у природі.

2. Ознайомлення з природними та штучними екосистемами.

3. Спостереження за роботою машин та механізмів.

4. Вивчення рослин та тварин штучних екосистем своєї місцевості.

 

 

 

Категорія: Біологія географія хімія | Додав: ika
Переглядів: 636 | Завантажень: 103 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: